Stopite v stik z nami
Slomškov trg 3, 2000 Maribor
info@piksl.si
+386 40 535 586
Delovni čas
Pon - Pet
08:00 - 16:00

Digitalni marketing za spletne trgovine v 2022

Dandanes iz različnih strani veliko slišimo o digitalnem marketingu. Zakaj?

Predvsem zato, ker se v tej industriji veliko stvari zelo hitro spreminja. Tehnologija se razvija. Obnašanje potrošnikov se spreminja iz minute v minuto. Kar je danes priljubljeno, morda ne bo naslednji mesec. Vse to predstavlja velik izziv za spletne trgovine. Kako dohajati vse to?

 

Hkrati pa nenehno spremljamo zgodbe uspeha in vidimo, da je realno, da z našo spletno trgovino uspemo bolj, kot si sploh to upamo predstavljati. Navsezadnje, če lahko uspejo drugi, zakaj ne bi mogli tudi mi?

 

Vse se začne pri dobrih temeljih (blagovna znamka, analiza stanja, konkurence in prava strategija). Učinkovit digitalni marketing je dobičkonosna investicija v povečanje prodaje in dolgoročno grajenje blagovne znamke ter povezovanje s ciljnimi strankami. Omogoča postati velik, tudi najmanjšim. 

V nadaljevanju vam želimo razložiti, kaj je digitalni marketing, in vam pomagati, da se seznanite z različnimi kanali digitalnega trženja, na katere bi se morali osredotočiti v svoji spletni strategiji za povečanje spletne prodaje in sočasno grajenje kvalitetne in prepoznavne blagovne znamke.

Kaj je digitalni marketing?

Digitalni marketing se nanaša na oglaševanje preko digitalnih kanalov, kot so iskalniki, spletna mesta, družbeni mediji, e-pošta in mobilne aplikacije. Moč digitalnega marketinga je izjemna. V nekaj urah in nekaj klikih lahko dosežete milijone uporabnikov.

Zakaj je digitalni marketing tako pomemben za spletne trgovine?

Uporabniki ne spremljajo več vsebine samo med sedenjem za mizo. Zdaj to počnejo na poti ali med večopravilnostjo. Na splošno spregledajo veliko stvari – motijo ​​jih obvestila in celo baterija telefona težko sledi njihovi uporabi. Vse to predstavlja velik izziv za spletne trgovine vseh velikosti po vsem svetu.

Uporabniki v povprečju dnevno “prescrollajo” kar 190m na svojem mobilnem telefonu. Zato je ključnega pomena, da so vaši oglasi na pravem mestu, nosijo pravo sporočilno vrednost in posledično pritegnejo njihovo pozornost.

Kako pritegniti pozornost?

  • Televizije ne gledamo več na enak način kot nekoč. Zdaj jo je zamenjal Youtube ali Netflix
  • Ne poslušamo več radia kot nekoč. Zdaj so ga nadomestili podcasti ali Spotify
  • Ne beremo več časopisov kot nekoč. Zdaj so ga nadomestila družbena omrežja, e-pošta, aplikacije in spletne strani. 
  • Ne posvečamo več pozornosti velikanskim oglasnim panojem kot nekoč. Zdaj jih je nadomestil majhen zaslon v naši roki

Tu blesti digitalni marketing. Edini način, da danes celovito dosežete potencialne stranke in lahko tržite svoje izdelke, je uporaba različnih kanalov digitalnega trženja.

9 digitalnih marketinških kanalov za spletno trgovino

Kot vsi vemo, brez načrtovanja, ni uspeha. Tako je tudi v digitalnem marketingu, zato potrebujete najprej lastno digitalno strategijo. Predvidevati mora vse planirane aktivnosti, korake, kampanje, storitev, rešitve, taktike in orodija, za vaš uspeh v digitalni realnosti.

Kako uspešnim spletnim trgovinam uspe vključiti vse kanale v svojo marketinško strategijo? 

Tako, da se ne osredotočajo le na en kanal in ignorirajo ostale. Uspeh jim prinaša skupek vseh delujočih kanalov.

Upoštevajte, da bodo v prihodnosti uvedeni novi kanali, vendar se morate prepričati, da ste na vrhu naslednjih:

1. Optimizacija spletnih strani (SEO)

Zakaj ne bi bili med prvimi na Googlu? To vam omogoča brezplačne klike, večjo prepoznavnost in nove potencialne stranke! Po podatkih PowerReviews 35% potrošnikov svojo nakupovalno pot začne z Googlovim iskanjem.

Ključnega pomena je zagotoviti, da je vaša spletna trgovina optimizirana za iskalnike. Ob spreminjanju algoritmov iskanja si je treba prizadevati za dober on-site in off-site SEO in nenehno spremljati rezultate ter nadgrajevati stopnjo optimizacije.

Z dolgoročno optimizacijo lahko dosežete odlično vidljivost vaše spletne strani za relevantne ključne besede in avtoritativnost na vašem področju. 

2. Plačljivo oglaševanje na iskalnikih (SEM / PPC)

Če iščete takojšnje rezultate in preprosto komaj čakate, da se začnete pojavljati v spletnih iskalnikih (običajno traja 3-6 mesecev, da vidite znaten promet iz SEO), je SEM ali plačano iskanje (PPC) super izbira.

Google Ads je odličen način za ciljanje iskalnih poizvedb in je med vodilnimi kanali plačljivega iskanja, na katerega bi se morali osredotočiti. V Google Ads lahko določite točne iskalne izraze, za katere želite, da se prikaže vaš oglas. Zaradi modela PPC pa plačate samo v primeru, da uporabnik tudi klikne na oglas in tako poskrbite, da plačujete samo za tiste oglase, ki pripeljejo uporabnika v vašo spletno trgovino.

3. E-mail marketing

E-mail je še vedno eden najučinkovitejših kanalov digitalnega trženja, ki zagotavlja pozitivno donosnost naložbe. Raziskave pravijo, da je povprečni povratek na investicijo v e-mail marketingu kar 1:39!

Igra veliko vlogo pri nakupovalni izkušnji strank. Uporabniki lahko po e-pošti pošljejo vprašanja o izdelkih ali zahtevajo splošne informacije o vašem podjetju. Prav tako lahko stranke spomnite na njihovo zapuščeno nakupovalno košarico in še veliko več.

Medtem ko vam avtomatizirana e-mail sporočila zagotovo pomagajo povečati prodajo, vam lahko načrtovane e-mail kampanje pomagajo komunicirati vrednost blagovne znamke in aktualne/prihajajoče promocije.

Za večjo učinkovitost e-mail marketinga priporočamo personalizirane mailinge in da se držite pravila – manj je več. Vsak e-mail ima naj en cilj in en glavni poziv k dejanju.

E-mail marketing

4. Vsebinski marketing

Kot spletna trgovina se ne smete osredotočati zgolj na prodajo. Zagotoviti morate vrednost, ne da bi od strank zahtevali, da opravijo nakup. Tu pride na vrsto vsebinski marketing.

Eden najboljših načinov za negovanje in razveseljevanje strank je ustvarjanje dragocene vsebine, ki jim pomaga pri reševanju vsakodnevnih izzivov. Ne glede na to, ali gre za preprost nakupovalni vodnik ali kratko blog objavo, vam bo ustvarjanje tovrstne vsebine pomagalo pri krepitvi zavedanja, negovanju potencialnih strank in razveseljevanju trenutnih strank.

5. Družbena omrežja

via GIPHY

Družbena omrežja so tu, da ostanejo in zavzamejo večino uporabnikove pozornosti. Redno objavljanje na Facebooku ali Instagramu je le del rešitve. V svojo strategijo morate vključiti tudi oglaševanje, saj družbena omrežja otežujejo doseganje občinstva brez plačila.

Eno tako splošno pravilo je, da ne smete družbenih omrežij zamenjati za oglasno desko. Zato ustvarjajte vsebine, ki so zanimive, kreativne in poučne. Tukaj velja pravilo 80/20 – 80% zanimivih vsebin in 20% vsebin, ki so čisti marketing/prodaja.

Prav tako je pomembno, da veste, kdo vam sledi in kdo je vaša potencialna stranka. Pri tekstovnih objavah ponavadi velja pravilo: manj je več. Se pravi, da zapisi naj bodo kratki in jedrnati.

Objave naj nagovarjajo uporabnike, torej jim ponujajo rešitev na njihove probleme. Uporabnikom morate vedno povedati, kaj želite da naredijo. Če želite, da kliknejo na določeno povezavo, morate to napisati: “kliknite tukaj”, “preverite več tukaj” itd. To so tako imenovani “call to action” elementi. Brez tega so rezultati bistveno slabši.

Če slika pove več kot 1000 besed, koliko jih pove video? Obstaja študija, ki pravi da nekje 8314 besed. Po naših izkušnjah, najboljše delujejo videi, ki so posneti s strani strank, ne profesionalne montaže v nadzorovanih okoljih. Takšni videi so bližje uporabniku, zaradi tega jim bolj zaupajo in se prej odločijo za korak naprej ali  nakup. 

Ključno o oglaševanju na socialnih omrežjih:

Prodajni lijak je v prikaz tega, kar se dogaja z uporabniki oz. v kateri fazi nakupnega procesa so. Večino aktivnosti (60%), ki jih na družbenih omrežjih izvajate je namenjeno novim strankam, torej strankam, ki vas še ne poznajo

Komunikacija in oglaševalske akcije, ki so potrebne za zgornji del lijaka, so zelo drugačne kot oglaševalske kampanje za stranke, ki so že opravile nakup. Ko se lotite načrtovanja oglasov, imejte vedno v mislih ta prodajni lijak. Se pravi, kaj komunicirate določeni ciljni skupini. Potencialne stranke v zgornjem delu lijaka potrebujejo več ugodnosti, več kredibilnosti in mnenj ostalih strank.

Ko imate stranko na svoji strani, pomeni da se premika nižje po lijaku, naša naloga pa je, da ji pri tem pomagamo oz. pospešimo ta proces. Tako pridete do drugega dela lijaka, kjer so stranke, ki so že bile na vaši spletni strani in so že v neki nakupni odločitvi. Namreč enkrat ko stranka obišče vašo spletno stran, ji lahko sledite z integriranim “pixlom”. Ta vam pomaga slediti vaši stranki in ji prikazovati oglase glede na vsebine, ki si jih je ogledovala, kar se imenuje remarketing. Ključ do uspešnega oglaševanja (en izmed ključev) je v tem, da ustvarite točno določene ciljne skupine in ne ciljate na splošno. Nastavite lahko starost, spol, interese in obnašanje ter izberete na katerem kanalu boste prikazovali oglase.

Na zadnjem nivoju kreiranja kampanj, izberete vrsto kreative – fotografija/video, vrtiljak (se menjuje več fotografij). Na enem oglasu lahko testiramo več različnih besedil. Ustvarimo lahko do 5 različnih besedil, ki se bodo menjavali s fotografijo/videem.

6. Prikazno oglaševanje

Oglasi z grafičnimi pasicami/bannerji niso več tako učinkoviti, kot so bili, a kljub temu, če so pravilno načrtovani, imajo lahko pozitiven učinek. Uporabniki interneta razvijajo navado ignoriranja reklamnih pasic na spletnih mestih, razen če ima vaš oglas pravo sporočilo.

Prikazno oglaševanje običajno poteka preko Google Ads platforme, katerih drugih mrež spletnih strani, ali direktno po dogovoru z določenimi portali, ki ponujajo oglaševalski prostor. 

7. Remarketing - ponovno ciljanje

Ponovno ciljanje se lahko šteje za invazivno, vendar če je opravljeno pravilno, lahko resnično pomaga spletnim trgovinam, da kupce pretvorijo v dejanske stranke. Nove tehnologije omogočajo, da dinamično ciljate obiskovalce spletnega mesta s specifičnimi izdelki ali vsebino, ki bi jih morda zanimala, ali so si jo že ogledali na vaši spletni strani.

8. Mobilni marketing

Internetni brskalnik ni več edina programska oprema, ki se uporablja za dostop do spleta. Zdaj uporabljamo aplikacije bolj kot kadarkoli prej. Uporabniki se na pametnih telefonih obnašajo drugače in spletne trgovine morajo biti tam ob pravem času s pravim sporočilom.

9. Influencer marketing

Raziskave kažejo, da ena tretjina potrošnikov ne zaupa tradicionalnemu oglaševanju in bo zavrnila spremljanje vaše blagovne znamke ali sodelovanje z njo na spletu. Influencerji vam omogočajo dostop do svoje nišne publike na sproščen in ustrezen način.  Influencerji so si namreč zgradili lastno občinstvo, ki zaupa v njihove misli in mnenja.

Ugotavljamo, da imajo lahko nano-vplivneži (2000 do 5000 sledilcev) in mikro-vplivneži (5.000-50.000 sledilcev) velik vpliv na spodbujanje prepoznavnosti blagovne znamke in prodaje in je v njih vredno vlagati – dokler sta stopnja zavzetosti in dosega prava.

Influencerji imajo nepremagljiv glas, ko gre za trženje – ne kličejo jih vplivneži brez razloga!

Zaključek

Tradicionalni marketing ni mrtev, vendar nima več enakega učinka, kot je imel nekoč. Potencialne stranke namreč velik del svojega časa preživljajo na pametnem telefonu, kjer se dogaja prava tekma za pozornost.

Kot strokovnjaki za digitalni marketing je naš cilj najti načine, kako pritegniti to omejeno pozornost s sporočanjem zgodb, ki odmevajo z vašo ciljno publiko. Pripeljati jih moramo do točke, da ukrepajo ob pravem času in kupijo vaš dragocen izdelek. Upamo, da smo vam dali nekaj koristnih usmeritev in nasvetov, da lahko to za svojo spletno trgovino uspete narediti tudi vi.

Ne pozabite, da se bodo v prihodnosti pojavili novi kanali digitalnega trženja. Preden pa skočite na te nove kanale, se prepričajte, da imate dobre temelje in pod nadzorom tiste, ki smo jih omenili zgoraj.

V kolikor iščete pomoč pri izvedbi digitalnega marketinga za spletne trgovine pa si lahko več o našem pristopu in možnostih sodelovanja preberete TUKAJ.

Author avatar
Margareta Furman

1 mnenje

Pošlji mnenje

Vaš e-naslov ne bo objavljen.